Nisem intelektualec …
Objavil-a blitz dne 30.05.2008
Te dni bo Slovenija deležna velike časti. Konec junija se namreč začenja Operni festival v Münchnu, ki ga bo odprl menda najpametnejši Slovenec - sam Slavoj Žižek.
Znašel sem se v neprijetni situaciji - skoraj bi se spodobilo, da bi ga šel poslušat, a kaj, ko ga običajno še v slovenščini komaj razumem, kaj šele v angleščini ali nemščini. Da bi utolažil slabo vest, sem na internetu pobrskal za vstopnicami, stoodstotno prepičan, da so gotovo pošle že pred meseci. Potem bi se znancem in soblogerjem lahko hinavsko potožil, kako sem nesrečno izvisel. A glej ga zlomka, vstopnice so še na voljo, čeprav je do dogodka le še slabe štiri tedne. In to po smešni ceni 15 evrov. Če pomislite, da si niti koncerta najbolj razglašenega alternativnega muzikanta ne morete ogledati za manj kot 20 evrov, je 15 evrov za Žižka prava bagatela.
Torej mi ne preostane drugega, kot da priznam, da me Žižkovo predavanje niti najmanj ne zanima. Pa ne samo zato, ker nerazločno govori, ampak predvsem zato, ker nisem še nikoli od njega slišal ali prebral kaj pretresljivega. Pa sem prebral marsikateri njegov prispevek, nekajkrat sem si ga ogledal tudi na televiziji. Poslušati ga je zaradi ihtavega načina govora težko, brati pa sploh ne. Daleč od tega, da bi se mi zdel zatežen ali čuden. Niti slučajno. Če odmislim nekatere politične poglede, se z njegovimi trditvami običajno celo strinjam.
Moj problem z Žižkom leži nekje čisto drugje. Njegova razmišljanja se mi zdijo v redu, a nič posebnega. Brihten človek pač, kot milijon drugih. Še nikoli me ni z ničemer tako navdušil, da bi rekel: “Uau, Heureka”. In tu je težava - brez problemov bi ga sprejel kot nekoga, ki mu je vredno prisluhniti, nikakor pa ga ne morem imeti za najpametnejšega Slovenca.
Kar se mene tiče, je Žižek predvsem pop-zvezda - zelo soliden obrtnik z dobrim managementom. No, čeprav nerad, pa vendarle dopuščam tudi možnost, da pač jaz ne premorem dovolj velike intelektualne kapacitete, da bi prepoznal njegovo superiornost.






31.05.2008 ob 09:36
saj sem vedel, da s tem blitzem nekaj ne štima. prikriti lacanovec, kdo bi si mislil.
no, zdaj, ko je maček iz žaklja, mu najbrž ne bo težko priznati navdušenja tudi nad nagovori našega plemenitega.
31.05.2008 ob 09:52
Najpametnejši Slovenec sem itak jaz!
Žižek mi je pa všeč zaradi njegove kontroverznosti.
31.05.2008 ob 10:50
commonsense, po mojih skromnih merilih sta plemenski in Žižek oba populista. S to razliko, da Žižek nikomur nic noce, zato sem do njega bolj ali manj ravnodušen, plemenskega pa preziram. V bistvu pa je Žižek še najbližje kakšnim Laibachom - PR na celi črti in če v Sloveniji nočeš obveljati kot brezzveznik, moraš nanje tripati.
No, jaz grem raje na pir ali pa na pravi rock koncert, ki ga ne prodajajo kot oh in sploh umetnosti. Sem pač brezzveznik.
chef, priznam, da si vsaj toliko brihten kot Žižek, Commonsense ali jaz.
Ampak za božjo voljo, od kdaj pa je Žižek kontroverzen. Saj ravno zato gre, da ga je Mladina v osemdesetih sfurala kot ne vem kakšno kapaciteto, v bistvu pa je povsem prijazen in nekoliko nadpovprečen možakar, ki prav nič kontroverznega ne pove. To je samo fama, da je on kontroverzen. Sem pa že jaz bolj, ko sem napol znanstvenik in vseeno sprejemam cerkvene dogme. 
31.05.2008 ob 11:57
…nikar tako zlahka ko gre za Žižka…
31.05.2008 ob 12:15
Mene Žižek fascinira, bi rekel, proti svoji lastni volji. Ker sem mu fouš. V življenju je resda nakopičil vso potrebno filozofsko in splošno načitanost, ampak to ni nič posebnega. Posebna je intenzivnost, s katero združuje filozofski bazen idej in vsakodnevno življenje. Pri vsej tej posebnosti pa pa ni prav nič zatežen - ker mu je vse skupaj en nor vseobsežen žur. Kdo pa mu ne bi bil fouš? Osebno ga ne bi odpravil kot pop zvezdo, čeprav to je…
31.05.2008 ob 14:44
ah, franc, daj no.ko so delali spisek, niso imeli nikogar za na konec (na ž), pa so vprašali kakšnega slovenskega salonskega levičarja, ki je k njim prišel proučevat grozote potrošniškega kapitalizma, pa jim je ponudil žižka.
ne vem kako je z vami drugimi, ampak meni niso od navdušenja solze prišle v oči, ko so rusi vmarširali v prago.
31.05.2008 ob 15:04
Franc, saj ga ne odpravljam tako zlahka, le pridržujem si pravico, da se mi ne zdi nič posebnega. Sploh pa je na tej lestvici kar nekaj takih, ki so nanjo prišli bolj po političnih merilih kot zaradi svojih intelektualnih presežkov.
Noam Chomsky je sicer zelo pronicljiv mislec, a ga njegov skrajni antiamerikanizem preveč ovira pri razcvetu svojega intelekta. Nekdo s tako hudimi predsodki preprosto ne more soditi med top intelektualce - lahko pa je seveda pop-zvezda.
Tudi za Salmana Rushdieja bi rekel, da je na lestvico prišel predvsem zaradi leta dolgega življenja pod fatvo, kot zaradi svojih intelektualnih presežkov. Če ga ne bi Homenini obsodil na smrt, verjetno nihče ne bi slišal niti zanj, niti za Satanske stihe.
Tudi Al Gore se mi ne zdi ravno najbolj pravo ime na listi top intelektualcev.
V bistvu pa že samo sestavljanje tovrstnih top-list v samem bistvu nasprotuje intelektualizmu in gotovo bolj sodi v sfero pop-kulture.
31.05.2008 ob 15:10
Pele, tudi jaz sem mu favš. Zase lahko kadarkoli izračunam, koliko zaslužim na enoto vloženega dela - temu se reče mezda, kot so nas učili pri STM. Žižek tega ne more, ker njegov dan ni tako kot moj razdeljen na delovni in prosti čas.
Zatežen pa res ni, se še kako strinjam.
Commonsense, Zizek, ne Žižek. Že po tem se vidi, da lestvice niso sestavljali ravno top-intelektualci in to samo potrjuje moje mnenje, da gre za pop kulturo.
31.05.2008 ob 15:38
blitz, dobro, da si pri hvaljenju, oziroma majanju zizka tako previden - najbrž zato, da si ne bi še pelkota na glavo nakopal. saj te razumemo.
31.05.2008 ob 16:12
zizkologom priporočam poguglati na žižek in pogledati prispevek: “dexter: žižek, the talking machine”, pod njim pa posnetke “you tube Žižek!”. precej pomenljivo je, da se naš slavoj kar naprej praska po nosu (na srečo od zunaj, hehe), če veste, kaj hočem reči.
31.05.2008 ob 17:07
Hahaha, hvala, altimatli je res taking mašin. Vsi ti posnetki dokazujejo točno to, kar trdim - da forma pri Žižku presega vsebino. Porabi 10 minut zato, kar bi lahko povedal v dveh minutah. In seveda zveni posebno. Če bi govoril s teksškim naglasom, ga ne bi nihče poslušal.
Delam v okolju, kjer se vsak dan srečujem ali telefoniram z desetinami tujcev z vsega sveta, pa nima nihče tako hudega naglasa (razen Indijcev, katerim pa angleščina ni tuj jezik, zato ne štejejo). Po eni strani govori odlično angleško, naglas pa ima, kot bi včeraj iz Sibirije prišel. Perfektna PR poteza, ni kaj.
P.S.: S podobnim naglasom je nekoč poskusil šarmirati Buda Lončar, pa mu ni ratalo.
31.05.2008 ob 17:22
blitz, ne bodi no tako strog- če bi moral ti tako hitro (in zmedeno)govoriti slovensko(in se zraven še po nosu praskat), bi najbrž tudi kdo rekel, da si iz sibirije prišel.vsaj pri meni bi bilo tako.
31.05.2008 ob 19:25
Commonsense, pa saj sploh ne govori zmedeno, samo deluje tako, zato, da izpade bolj pameten. Če bi isto povedal umirjeno, ga ne bi nihče ločil od Omana ali pa pokojnega Šuštarja.
31.05.2008 ob 19:38
CS, da te “odrešim” nepotrebnih muk. Žižek mi je pomemben toliko kot lanski sneg. Glede na to, da je zadnjič izjavil, da so tile naši tajkuni normalen “kapitalistični” pojav, je pa vreden, da bi ga na kakšni veselici po nekaj preveč popitih pivih ……………………..:lol:
1.06.2008 ob 00:06
Jaz tudi ne niti blizu.
1.06.2008 ob 00:10
blitz,
kdo pa je to?
1.06.2008 ob 07:08
Meni je Žižek tudi všeč. Zarad njega imam še boljše mnenje o sebi, idealen za samozavest. Da se le ne bi slinil tako, ko govori. Glede naglasa: Londončani mislijo, da govorijo najbolj pristno angleščino. Bot iz ‘mejzing ogli.
Mogoče je Žižek res kje zanimiv. Zame je kot kurji drekec na kmečkih stopnicah. CS bi pa tako raje videl, da piše o zizku.
1.06.2008 ob 11:10
David, tale je bila res bosa, zgleda, da je zanj Argentina ali Rusija primer klasičnega kapitalizma. Seveda gre za tipično gledanje nekoga, ki v življenju še ni okusil, kako se dobiček ustvarja. On pač samo kasira.
Je pa zelo zanimiva sočasnost te izjave z biserom vašega župana, ki nam je dal Rusijo za zgled primernega odnosa do novih boigatašev. ZARES kretensko.
Luka, blizu intelektualec ali zizek?
Vlatka, nekdo, ki je tvoje čisto nasprotje. Ti paviš, da imaš načeloma vse rada, on pa pravi da altimatli ne mara nikogar, razen tistih, ki jih ima zavestno rad. A očitno on za podobno delo, kot je tvoje pisanje bloga, zasluži tisoče evrov mesečno. Saj veš, če rečeš, da je svet lep, bodo rekli, da si nor. Če pa rečeš, da je grozen, si pa intelektualec.
Martin, pa prav tvoji komentarji so včasih tako žižkasti. Te moti konkurenca, ha?
1.06.2008 ob 11:26
Se strinjam, da je sestavljanje »toplist« zagaten, zahteven, v nekaterih primerih tudi odgovoren posel (naj se samo spomnim na SCI v znanosti). Kriterialni ključ je temelj objektivnosti a ker na žalost ne vem kakšnega so uporabili na portalu FP in kakšna je njihova siceršnja kredibilnost, me boste hitro nagnali v mišjo luknjo. Pa vendar, ob gneči na sceni karizmatičnih, popularnih, razvpitih in vsakršnih korifej najbrž ni zelo lahko priti na tako listo, tudi ne verjamem, da je slovenski lobi primerljiv z lobiji drugih okolij in zato težko sprejmem tezo CS-a, da jim je to ime podtaknil nek »slovenski salonski levičar«. In še nekaj, omenjena lista je predvsem spisek ustvarjalcev javnega mnenja kar seveda ne pomeni avtomatično vrhunskega razumnika.
Pa da se še »obregnem« ob blitza in »favšijo«, ki mu jo vzbuja Žižek. V življenju smo najbrž soočeni s številnimi priložnostmi, ki nam določajo kurikulum, ali pa smo jih ustrezno izkoristili je ob sposobnostih velikokrat odvisno še od moralnih zavor, predsodkov in ne nazadnje sreče, vendar je malo koristi, če nato človek svojo izbiro obremeni z obžalovanjem svojega materialnega statusa. In če je kdo vpisan v Bajtovem Slovenski kdo je kdo, to ne daje nobenega zagotovila, da bo tudi na lestvici Financ z najboljšimi zaslužkarji. In podobno je tudi zelo malo tistih iz liste FP na Forbesovi listi imetnežev sveta.
1.06.2008 ob 13:23
eh, franc: “omenjena lista je predvsem spisek ustvarjalcev javnega mnenja”.
za božjo voljo, čigavo javno mnenje pa je ustvarjal, ali soustvarjal ta zizek? svojih somišljenikov teoretičnih marksistov, lacanovcev ( ja kdo pa jih dandanes še šljivi?), ali morda kolektivno mnenje slovenskega manjvrednostnega kompleksa, ko dobimo orgazem, ker je ne vem koliko tisoč razcapanih maturantov na malo boljšo govejo muziko poskakovalo po mostovih in ulicah, in dobilo vpis v neko pivovarsko reklamno brošuro?
1.06.2008 ob 13:40
oops, da me ne bo kdo obtožil, da podcenjujem teoretične in drugačne marksiste- poleg društva za ploščato zemljo (flat earth society) so danes gotovo ena najbolj aktualnih svetovnomnenjskih skupin.
1.06.2008 ob 13:53
Franc, dober odgovor. Seveda je v naši naravi, da sestavljamo neke lestvice in večinoma tudi je nekaj na njih. In gotovo Žižka nekdo zelo ceni, če je na lestvico prišel.
A tudi če namesto intelekta upoštevamo vpliv na svet, je lista precej subjektivna. Na isti listi Slavoj Žižek in Širin Ebadi, to je za slednjo skoraj žaljivo. In če gremo naprej, kje pa je denimo voditeljica burmanske opozicije Aung San Suu Kyi? In če je na listi Wole Soyinka (povsem upravičeno), bi pričakoval tudi Toni Morrison, ne pa Salmana Rushdieja, ki ni noben borec za svobodo. Še najbolj v oči bodeča pa je odsotnost Nelsona Mandele. In če je na spisku sedanji papež (tudi upravičeno), bi pričakovali vsaj še švicarskega teologa Hansa Künga. Pa Mina Ahadi, predsedujoča Svetu ex-muslimanov? Vsi ti manjkajoči so mi padli v glavo v nekaj minutah, gotovo jih je še mnogo več. Preprosto preveč manjkajočih velikanov, da bi lahko bil spisek zares verodostojen.
1.06.2008 ob 13:58
Aja, še na eno sem se spomnil - Christiane Amanpour. Gre vendar za najbolj znano in eno najbolj vplivnih novinark na svetu. Je morda moteč njen delodajalec? Ali premalo protiameriška drža? Najbrž kar oboje.
1.06.2008 ob 18:53
Jaz sem za zizek!
1.06.2008 ob 21:00
bin, jaz tudi
1.06.2008 ob 22:11
Samo pripomba: Žižek je bolj razumljiv v angleščini, govori v normalnem tempu.
2.06.2008 ob 14:41
Ja,moti me konkurenca. Zaradi njega ne zaslužim več z nakladanjem.
2.06.2008 ob 19:46
Mhoc, se strinjam.
Martin, na svetu je več kot dovolj prostora za nakladače. Kaj na svetu, v Sloveniji jih imamo na tisoče, ki prav dobro od tega živijo. Ni vrag, da se tudi zate ne najde niša.
3.06.2008 ob 20:41
blitz,
aha. Pogruntala formulo.
P.S.
vem kdo je, po imenu, več ne, a mi ni blizu
3.06.2008 ob 20:42
bin,
bin, ti, ti

3.06.2008 ob 22:00
Žižek je fenomen. Je Slovenec, ki je popularen v tujini.
Jaz ga lahko poslušam enkrat na leto. Ampak zdaj sem nehala že Hri-barja gledat, ker ga preveč oponašajo. Drugače pa je Žižek popolnoma neškodljiv in dela Sloveniji samo reklamo. Slovenija je sicer popolnoma neprepoznavna v tujini. Pred leti sem se pogovarjala z nekimi Avstrijci in so mi rekli, naj jim povem pet stvari, po katerih je Slovenija znana v tujini. Odgovorila sem: Gorenje, Radenska in … potem pa nisem več vedela. 
3.06.2008 ob 22:30
Dajana, prosim če ne kvasiš neumnosti. Jaz sem zadnjih dvanajst let poslušal ZGODBO O USPEHU, tako da, ne vem kaj bi LDS-ovi politiki porekli na tole tvoje……
4.06.2008 ob 19:59
vlatka, saj res govori kot formula, le prestave mu štekajo
Dajana, se strinjam, čisto neškodljiv, še zlasti, odkar ni več na našem proračunu. Hribarja pa jaz ne prenesem v nobeni obliki. Bil je car v zgodnjih letih Radia Ga-Ga, zdaj pa je le še karikatura samega sebe. Od njegovega talenta bi pa že pričakoval več od virtualnih politikov in poinfarktne maske Marlona Branda
Drugače pa - mislim, da Radensko poznajo bolj ali manj le v Avstriji, v Nemčiji je še nisem videl. Gorenje sem videl, a mislim, da ga tu nihče ne kupuje, na Dunaju sem ga pa videl v precej stanovanjih. Jaz bi rekel Križaj, Tito in Janica
David, ne zmerjaj Dajane, vsaj ne pri meni - outsiderji moramo skupaj držati
Pa saj to nima nič z zgodbo o uspehu. Saj so tudi Singapur, Rusija in Kitajska zgodbe o uspehu, pa mi povej en njihov izdelek, ki je v svetu znan po dobri kakovosti. Razen prvovrstne diktature.
4.06.2008 ob 20:12
v bistvu je imel Žižek srečo. Bil je v pravem trenutku na pravem mestu - tako kot Hary Potter s svojo pisateljsko mamo.


V svoje šape ga je zaqjel reklamni stroj, in ga občasno “izpljhuni” kto nekakšno vzhodnjaško “čudo božje”.
Nekaj podobnega se dogaja- med drugim- tudi z Magnificom. Živ krst ne zna razložiti, kaj je v njegovi glasbi tako “izjemnega”, propagira pa se ga kot bi bil alfa in omega Slo glasbene scene.
Mimogrede- na radiu se njegovi komadi vrtijo le v primeru, če nas kdo od poslušalcev k temu slučajno “prisili”.
Konec koncev tudi rečemo, da je Prešeren največji slo pesnik, kar še zdaleč ni res. Ta oznaka se ga je prijela in se je ne bo mogel kar tako znebiti
nenazadnje tudi jaz rečem, da je naš Polde najlepši pes na svetu, a kaj, ko se mi ob tem še sosedove krave smejijo
Prejšnji vikend sem sedela v družbi Jolke Milič, ki je- vsaj zame- ena najbolj zanimivih žensk pri nas. A ko to povem nekaterim znancem, se jim ni niti sanjalo, kdo bi lahko bila ona.
Skratka, stvari so relativne.

No, ja…mogoče so Žižka naredile za “veliekga” ženske*? Menda je med njimi sila priljubljen?!
4.06.2008 ob 20:41
MIca, odlična utemeljitev. Se strinjam. Glede Magnifica pa pazi, da ti urednik ne zbriše sovražnega komentarja, saj veš, da je on veliki fan El Magnifique-a.
Jaz tudi ne vem, zakaj bi kdo tripal na Magnifica.
Mica, a ti ne veš, da dobri kristjani naj ne bi dajali živalim imen po svetnikih. Takoj k spovedi.
Jaz tudi ne vem, kdo je Jolka MIlič. Ime sicer poznam in tudi vem, da je iz Sežane - pred leti je bila zelo zelo dejavna v pismih bralcev v Delu.
Tole z Zizkom in ženskami je pa precej verjetno. Menda imajo taki, ki sesljajo, določene sposobnosti bolje razvite.
4.06.2008 ob 20:52
moj pokojni sin je imel ovčarko, ki ji je bilo ime Kaja. To je bilo takrat- pred leti- povsem uradno in legitimno pasje ime.


O tem, koliko je danes deklet s tem istim imenom, ne bi izgubljala besed, ane?
Sicer pa: četudi se trudim, močno dvomim, če me bodo vzeli v nebesa. Pravijo, da tam ni prostora za našpičene ženske
Vse ostalo, kar sem držala, drži kot pribito. Če bi imela čas, bi napisala še nekaj dodatnih primerov.
Nenazadnje mi pritrjujejo tudi rezultati številnih anket, v katerih se sprašuje državljane po tem in onem.
In tisti (na primer), ki je minuli teden polnil časopise, bo sigurno izbran za “naj-naj-naj”" ne glede nato, da so ga pravkar izpustili iz aresta.
Pač…
Tako je.
4.06.2008 ob 21:07
Mica, Kaja je pa ja čisto pasje ime. To ni isto kot Polde. Ampak to ni problem - ljudje naj otrokom kar dajejo taka imena, to ni prepovedano, le obratno ne gre.
4.06.2008 ob 21:13
Blitz: Rekel je PET stvari iz Slovenije. To bi bil lahko nov post. Naštejte pet stvari, ki jih poznajo ljudje o Sloveniji v tujini. Križaj, Tito in Janica???
4.06.2008 ob 21:32
Ja hudiča, saj je že ljudi težko najti, kaj šele stvari - kje pa naj poznajo kaj slovenskega. OK, bom poskusil: Clio, novinarska peticija, VW Passat, No Man’s Land in Festival gayevskega in lezbičnega filma. Bolje?
4.06.2008 ob 21:33
Aja, pa še soška fronta
4.06.2008 ob 21:36
Se hecaš al kaj? aaaaaaaaaaaaaa
4.06.2008 ob 21:46
Sploh ne. Cliote delajo v Novem Mestu za vso Evropo. novinarska peticija je izvorno slovenska, Passata je skonstruiral Slovenec, No Man’s Land je posnet v Sloveniji (na srečo ne s slovenskim režiserjem), Ljubljana pa je v svetu filmskih festivalov gotovo zelo znana po tednu roza & lilit filma. Soška fronta pa je itak več kot pol v Sloveniji.
Joj, pa Lipizzanerji.
4.06.2008 ob 21:51
Ti jaz naštejem pet stvari: Kranjska klobasa, Radenska, človeška ribica iz Postojnske jame, Gorenje hladilnik in… in… ja no, Lipicanec.
4.06.2008 ob 21:54
Boeing 747 je tudi skonstruiral Sovenec, če kaj vem!
4.06.2008 ob 21:57
David, pa je menda res nekaj na tem.
Dajana, ampak vse te stvari so poznane omejenemu občinstvu. So pa precej tipično slovenske. Razen lipicancev, ki so portugalski.
4.06.2008 ob 22:02
Kranjska klobasa je… se mi zdi avstrijska??? Ali od kje?
4.06.2008 ob 22:08
Nene, tisto je pa oberkrainerska klobasa. Awsenigg in podobno…
4.06.2008 ob 23:32
Avsenike sem pozabla!!! A po novem Atomik Harmonik http://www.youtube.com/watch?v=5LVhm_bmLjM&feature=related