Hlapci, izdajalci in driblerji
Objavil blitz, dne 15.01.2012
No, pa gre h koncu eden zanimivejših in bolj napetih tednov v novejši slovenski zgodovini. In kljub obilju dogodkov ne vemo pravzaprav skoraj nič o tem, kam nas vodi siva pot. A bržčas ne tja, kamor hoče srce.
Dogajalo se je, dogajalo. Marsikaj. Kakšna stvar prvič, večino smo pa že kdaj videli. In ja, glavno sporočilo tega tedna je seveda, da relativni zmagovalec volitev ni zmogel sestaviti koalicije, ki bi mu zagotovila dovolj glasov. Prvič v novejši slovenski zgodovini. Kar me je, priznam, razveselilo. Ponedeljkovo odločitev Liste Virant o nepodpori Jankoviću sem ujel v avtu na poti iz službe. Podobno, kot sem poldrugo leto poprej v avtu na poti iz službe ujel gol Valterja Birse proti ZDA. Tudi moja reakcija je bila obakrat podobna.
Naslednja dneva do glasovanja o podpori Jankoviću sta bila nato nadvse napeta, kot kakšen cenen broširan thriller. Kolo je seveda vodil zmagovalec volitev, seveda pod budnim patronatom stričkov Milana, Janeza in Danila. No, za slednjega je sicer vprašanje, ali je res striček, ali pa le ubogljiv nečak. Ampak udarili so vsekakor iz vseh topov. Pravzaprav je iz obnašanja stričkov bilo šele res videti, da nikakor niso prepričani v uspeh. In čeprav Janković zase trdi, da je timski igralec, mu je vodenje kola šlo sila slabo od nog, pa čeprav je kolo eden bolj timskih plesov.
Dan pred glasovanjem v parlamentu je bil popolnoma paranoičen. Ugibanja o novih puckotih, ki naj bi zagotovili odrešilen 46.glas, so še podžigale novice, da se je Janković z enim od morebitnih puckov celo sestal v slonovi slaščičarni, poleg tega je jezični pozitivec v slogu pravega Kasparlteatra napovedoval kar 48 glasov podpore. Situacija je bila negotova do takšne mere, da so čez noč spremenili TV program in v elitni termin takoj po dnevniku uvrstili pogovor s predsednikom republike. Ki je dal jasno vedeti, kako naj glasujejo poslanci, ki jim je kaj do Slovenije.
Potem je prišla črna sreda, kljub temu, da so nekateri napovedovali rdečo. Presenečenja ni bilo. Vsaj ne takega, kot so ga mnogi napovedovali. Priznam, da sem bil v prvem trenutku kar nekoliko zgrožen nad manevri strank desnosredinske koalicije. Odločitev o neglasovanju namreč na nek način jemlje možnost glasovanja tistim poslancem “opozicijskih” strank, ki bi želeli na skrivaj podpreti mandatarja. Kar seveda ni primer Pucko – on je jasno pred glasovanjem povedal, da bo podprl Drnovška za mandatarja. Tako kot Pucko, bi seveda lahko storil katerikoli poslanec tudi tokrat. A se je pokazalo, da Janković ni dobil niti vseh glasov svoje koalicije, glasov strank, ki so mu napovedale podporo. In šele to je pravi poraz, kajti zanj mu ne pomagajo nobene lamentacije o driblerstvu in strahovladi v opozicijskih strankah.
A seveda se je vsul plaz, še zlasti iz vrst pozitivcev, ki mu je zvesto pritegnil tudi predsednik države, ki je že davno tega pozabil, da je predsednik vseh državljanov in ne prvoborec levice. Ob zlivanju gnojnice po opoziciji, še zlasti po Virantovih, se ni nihče vprašal nekaterih veliko pomembnejših vprašanj. Denimo o tem, zakaj ta “zelo dober kandidat” ni uspel dobiti niti glasov vseh tistih, ki so mu obljubili zvestobo. Predsednik je denimo obtožil vsega grdega opozicijo, ki ni dvignila glasovnic, po drugi strani pa je zelo prizanesljivo komentiral izgubo dveh glasov znotraj koalicije. Seveda ni povedal, kako bi Janković s tako šepavo koalicijo vladal, če bi res dobil 46 glasov. Ker to ni pomembno, pomembno je, da je naš. Prav tako se niti predsednik niti kandidat za premierja nista spraševala, kakšen smisel bi imela koalicija, nastala s pičlo večino skrivnih prebežnikov. Ni treba biti nobelov nagrajenec, da človek ve, da bi taka koalicija začela šepati še hitreje kot levi trojček.
In čeprav se mi je ob neizvolitvi Jankovića odvalil kamen od srca, nisem bil prav nič kaj zelo vesel. Ker ne vem, kam plujemo. What’s next? Pričakovano in tudi normalno je, da se ob neuspehu prvega kandidata začne iskati naslednjega. Morda bo Janši celo uspelo sestaviti koalicijo. Tista dva glasova, ki sta ušla Jankoviću, najbrž lahko po doslej slišanem najverjetneje pripišemo DeSUSu, kar bi lahko bil znak, da bo DeSUS vstopil v desnosredinsko koalicijo. In potem? Potem bo tu spet Janez Janša in spet bo vse narobe. In prav to je prekletstvo te države – kakorkoli obrnemo, bo dobra tretjina državljanov zgrožena. Polovica tistih, ki ne volijo Janše, si ga nikakor ne želi za premierja, in podobno velja za Jankovića. Sam sicer ne dvomim v Janševe premierske sposobnosti, tudi ne vidim časa njegove prve vlade tako zelo črno, a vendarle se nič ne veselim paranoičnega vzdušja, ki bo spet zavladalo s pomočjo medijev in tudi seveda s podporo Janševega škorpijonskega karakterja.
Ampak kaj storiti, če Janša ne bo uspel sestaviti koalicije? Predčasne volitve? Slaba rešitev, še zlasti, ker ni nobene garancije, da bo razmerje sil kaj drugačno. Tukaj bi pa veljalo iti na vse ali nič. In iskati neko tretjo osebo. Ki jih gotovo nekaj premoremo, nekaj zanimivih imen je že zakrožilo po medijih. Seveda se strinjam, da je treba najprej poskusiti z aktualnimi voditelji, a če tem ne uspe?


16.01.2012 00:02
“Predčasne volitve? Slaba rešitev, še zlasti, ker ni nobene garancije, da bo razmerje sil kaj drugačno.”
v to rešitev ne verjamem, mislim pa, da bi bila katarzična, predvsem za viranta, ki, sem skoraj prepričan, sploh ne bi več prišel v parlament. v bistvu je smešno, da vse zadeve v rokah drži nekdo, ki je, vsaj v tem trenutku, političen mrtvak in heroj zgolj za podpornike JJ, ki pa jih virant zanima zgolj do točke, ko jim lahko koristi, drugače je pa itak izdajalec, a ne. da se to dogaja v sloveniji, pa spet ne more biti zgolj naključje.
bi pa to, da janši ne bi uspelo sestaviti neke trdne vlade ali pa vlade nasploh, tudi zanimivo z vidika vseh tistih bučmanov, ki govorijo o “normalne” stanju in ne spregledajo, da stranke v tej državi bojkotirajo demokracijo. tokrat se je s tem opekel janković, naslednjič bo kdo drug.
16.01.2012 09:49
Problemi Slovenije so vidni z lune, če jih hočeš videt!
Kučan namerno stopnjuje “kulturni boj” z enakimi metodami kot leta ´42 v Dražgošah, nič mu ni važno, padec življenskega standarda, ali nas bo svet izoliral, kot Belorusijo!
Sam bi bil za nove volitve. Samo že te niso bile ravno regularne, kaj bi šele bilo pri ponovitvi…
Sploh pri tako “neodvisnih” medijih, pred 16 leti enak način glasovanja ni bil niti najmanj sporen, sedaj bo pa zaradi tega konec sveta, sprenevedavo…
Zaradi vsiljenega “kulturnega boja” se politični prostor polarizira, kar za razvite demokracije ni normalno, vsaj pri proporcionalnem volilnem sistemu ne. Virantova usmeritev bi morala biti močneje zastopana, šele potem bi se parlamentarno dogajanje normaliziralo, nam pa bi se življenje obrnilo v mirnejše vode, ne pa da smo stalno pod udarom mitingaških ustrahovanj…
16.01.2012 10:25
Politični trend gre v smeri večinskega sistema, ki je bolj obvladljiv in dolj določen. Politični prostor bo kot nogomet. Razdeljen bo na dva tabora in izbira volilcev bo le med moštvom A in B.Oba pa bosta do te mere indoktrinirana, da ne moreta prinesti v državo in v obstoječe strukture nemir.Trenutno vodi Janša 2:0. V DZ si je Jankovič zabil avtogol z izvolitvijo Viranta. Zadnjič pa ga je po dobrem driblingu madmudrio Janša z moštvom in mu zabil gol. 2:0 . Predsednik se že privaja na novo situacijo in temu primerno bogati besedni zaklad. Ker pa sodnik ni zadovoljen z rezultatom, bo dosodil podaljške.
16.01.2012 17:32
Jaz pa mislim, da se predčasnih volitev bojijo vsi. Karte so zdaj na mizi, na kratek čas se blefirati ne da več. Vprašanje je samo, do kako daleč se bo kdo upal iti po tej napeti vrvi. Zdaj so še sicer vsi pretendenti na desno sredinsko koalicijo pred podpisom pogodbe do partnerjev in javnosti bojevito razpoloženi, a razum jim bo kmalu velel, treba je stopiti korak nazaj, če hočemo jutri dva do tri naprej.
Bojim pa se samo, da se komu zamegli in da se uresniči tisti znani rek (že pozabil čigav)….. za mano je lahko tudi potop.
16.01.2012 20:12
Kučana bi trebalo maknit! Definitivno.
Druge rešitve ni. Ali je eden partijski penzionist vreden več kot 2 milijona ljudi in vsa naša perspektiva?? To se vprašajmo!
16.01.2012 20:59
Marš na drini, morda je smešno, da ima Virantova lista takšno moč, v bistvu pa je žalostno, da zmagovalec volitev, kot prvi v dvajsetletni zgodovini ni uspel sestaviti koalicije. Najbrž to pove več o njem, kot o Virantovih. Se pa strinjam, da znajo Viranotvi plačati visoko ceno za svoje poteze, zmerjajo jih vsi povprek, nihče pa ne razmišlja, da morda res delajo to, kar mislijo. Žurnalov sobotni intervju s Šušteršičem daje popolnoma logične odgovore, ki dejansko pijejo vodo. Ampak tega nočete videti, raje trosite floskule o “strankah, ki da bojkotirajo demokracijo”.
Ampak fanatiki raje verjamejo raznim Jakičem in Grimsom, kot pa Šušteršiču ali Pezdirju. Narobe svet.
Danilo, s temle o kulturnem boju se žal lahko samo strinjam.
Stric Marč, iskreno upam, da ne gremo v to smer.
Rak, tudi mene skrbi, da bo predsednik države v startnih jamah čakal, da razpiše predčasne volitve. To je “vse ali nič” po njihovo.
Leone, vedno je bil. Dvajsettisoč, dvestotisoč, dva milijona, številka ni pomembna.
16.01.2012 22:09
@blitz,
“v bistvu pa je žalostno, da zmagovalec volitev, kot prvi v dvajsetletni zgodovini ni uspel sestaviti koalicije. Najbrž to pove več o njem, kot o Virantovih.”
se strinjam, da je žalostno, ne strinjam pa se s tvojo interpretacijo, zakaj je do tega prišlo. jaz si to razlagam s tem, da smo pač dobili najmanj državnotvorni državni zbor v zgodovini slovenije, kjer so strankarsko osebni interesi popolnoma povozili demokracijo. tu ne gre za jankovića, ampak pomanjkanje politične kulture. to je posredno priznal celo janša, ko je danes govoril o tem, da situacija v državi zahteva racionalno delovanje strank SD in Desus. ugotovitev za deset, problem je pa v tem, da te racionalnosti v korist države pa ni pričakoval od viranta ali pa žerjava, ko je vlado poskušal sestaviti janković. to si tista dvojna merila, ki nimajo nobene veze z jankovićem, ampak s tem, da obstajajo politični subjekti, ki preprosto niso sposobni presekat nekih ideoloških delitev. a ti misliš, da če bi rezultat SD in PS bil obraten in bi pahor poskušal sestavljat vlado, potem bi bilo kaj drugače? ne, tega filma v sloveniji še dolgo ne bojo vrteli.
“nihče pa ne razmišlja, da morda res delajo to, kar mislijo.”
prvič se mi zdi, da virant bolj kot ne solira in da bo počasi ostal bolj kot ne sam, oziroma z nekimi podporniki brez hrbtenice. delajo pa seveda to kar mislijo, ampak to skušajo zapakirat kot nekaj drugega, kar v resnici je.
“Žurnalov sobotni intervju s Šušteršičem daje popolnoma logične odgovore, ki dejansko pijejo vodo.”
ja, še posebej odgovor na spodnje vprašanje pove praktično vse. sicer je pa to zgolj ena plat medalje. zadnjič sem poslušal vilfana, ki je govoril o tem, da so virantovi pogajalci z njimi govorili eno, pred kamerami drugo, potem sem pa šli dogovarjat z nekom tretjim. bral sem intervju z pezdirjem, ki spet pravi, da se mu dogovr z janšo ne zdi samoumeven in da od viranta pričakuje, da se bo pogajal enako trdo kot z jankovićem. jaz do sedaj še nikjer nisem zasledil, da bi virantovi pogajalci jamrali na enak način kot so ob pogajanjih z jankovićem. morda jim janša res več obljublja ali pa morda je bilo vse skupaj samo del igre, s katero so hoteli dati vtis, da so z jankovićem poskušali, ampak pač ni šlo.
“Zakaj niste že v ponedeljek, ko ste odstopili od pogodbe z Jankovićem, povedali, da imate parafirano pogodbo z Janšo?
Ker o tem nismo dosti razpravljali oziroma to takrat ni bila tema.”
“Ampak tega nočete videti, raje trosite floskule o “strankah, ki da bojkotirajo demokracijo”.”
zanimivo, janša sedaj sporoča SD in desusu ravno to. podprite moj mandat ali pa bi to pomenilo blokado države. spet, ista situacij, drugačna interpretacija.
16.01.2012 22:15
Kakšen balkanizem je to, da poskušaš sestavljati vlado z manipulacijo, z domnevnimi (čista manipulacija) glasovi iz vrst strank, ki ne podpirajo režimske levice. To sploh ne spada nikamor več, no. To je popolnoma brez vseh manir.
16.01.2012 22:32
marš na drini, stvar perspektive. “racionalnosti v korist države pa ni pričakoval od viranta ali pa žerjava, ko je vlado poskušal sestaviti janković” – se ne strinjam, prepričan sem, da sta Virant in Žerjav ravnala racionalno v korist države.
david, ti si pa res bolj nov v Ljubljani, če sploh še razmišljaš o manirah. Long gone …
16.01.2012 23:16
ja, blitz, stvar perspektive. verjetno je za državo bolj v racionalno korist to, da jo vodi nekdo, ki je pod to isto državo v kazenskem postopku. in sedaj pazi, ravno prebral, naj bi virantovi vstop v koalicijo z janšo pogojeval tudi s tem, da janša ne bi smel imeti nadzora nad resorji pravne države. ha ha! racionalnost na kubik, a ne? v bistvu se začenjam bolj nagibati k tej varianti, da vlado res prevzame janša. to bo še veselo.
17.01.2012 00:06
Menim, da je od vseh možnosti še najmanj verjetna tista, da bi imeli predčasne volitve. Ravno konkretna nevarnost, da do česa takega pride, še zlasti, če bi se v enem trenutku pokazalo, da nihče ne more sestaviti vlade, bi verjetno bila sprožilec za odkrite prestope na nasprotno stran. Treba je vedeti, da se ogromno poslancev novih volitev izjemno boji. Najočitnejši Vogrin, zaradi katerega bo po mojem Viranta še zelo bolela glava, ker je bil toliko nepreviden, da ga je, kljub bojda že predhodnim podatkom o spornem poslovanju, vzel v ekipo (evo, danes se je ponovno “slučajno” srečal na kavi z dvojnim Gašparjem). Pa verjetno ni le on tak, ki bi bil zaradi utrditve svoje pozicije pripravljen prestopiti.
Bomo videli, kaj bo storil Korl s svojimi, no on definitivno spada med tiste, ki nikakor ne bi maral ponovno na volitve.
Gazda Zoki je pa zame pogrnil na celi črti že v petek pred glasovanjem, ko se mu je zdelo pomembneje iti na kofe s svojim političnim botrom, od udeležbe na kriznem sestanku odbora za finance, kjer so guverner in bančniki govorili o možnosti, da država ne bo več imela denarja za tekoče posle. Hvala za mandatarja, ki tega noče slišati in razlaga naokoli, kako je vse ok in bo on v prihodnosti zrihtal 4% rast. Pa, da ne bo pomote, ima seveda vso pravico, da se sreča s komurkoli hoče, a dan ima 24 ur, in tiste 3 ure v petek bi od kandidata za mandatarja pričakoval, da ga bo zanimalo trenutno finančno stanje v državi. Tako pa očitno ne izgubi niti najmanjše priložnosti, da se pokaže v svoji pravi, arogantni drži.
Sicer pa bo nedvomno še zelo napeto, v vsakem primeru pa ne bo moč ravno skakati od navdušenja.
17.01.2012 00:16
suum, tista krizna seja bančnikov in gospodarstvenikov pa res nima kakšnega posebnega pomena za posle družine Janković, le od kod ti ideja, da bi moral biti Zoki tam
17.01.2012 07:55
Tale prispevek je pa vredno prebrati. Težko se bolje opiše to naše stanje zadnjih 20 let.
http://www.rtvslo.si/slovenija/senegacnik-vodilni-del-slovenske-druzbe-ima-protidemokraticne-vrednote/274861#comments
17.01.2012 13:46
In kako se skupaj spravi stranke, ki nočejo biti skupaj?
Skoraj se mi zdi, da je razmerje sil neodvisno od mandatarja.
Razlika par glasov je res šibka koalicija, težko bo delati, vseeno kdo jo na koncu tvori.
18.01.2012 14:14
Mi sploh ne potrebujemo volitev. Vse kar potrebuješ je 46 x 100.000 eur, pomeni komaj štiri milijone in 600.000 eur in si kupiš večino v parlamentu za 4 leta. Se pravi, da stane slovenski parlament dobre štiri in pol milijone.
Zato smo šli na volitve?
21.01.2012 22:06
“Marš na drini, morda je smešno, da ima Virantova lista takšno moč, v bistvu pa je žalostno, da zmagovalec volitev, kot prvi v dvajsetletni zgodovini ni uspel sestaviti koalicije. Najbrž to pove več o njem, kot o Virantovih. Se pa strinjam, da znajo Viranotvi plačati visoko ceno za svoje poteze, zmerjajo jih vsi povprek, nihče pa ne razmišlja, da morda res delajo to, kar mislijo. Žurnalov sobotni intervju s Šušteršičem daje popolnoma logične odgovore, ki dejansko pijejo vodo. Ampak tega nočete videti, raje trosite floskule o “strankah, ki da bojkotirajo demokracijo”.”
Morda bi se zamislili nad dejstvom, da se je odvijal podoben scenarij kot leta 1932 v Nemčiji. S Hitlerjem kot relativnim zmagovalcem ni hotel nihče v koalicijo (Morda pa poslanci le niso tako butasti kot volivci?). Na žalost pa se vsi drugi niso uspeli združiti proti Hitlerju, saj je Stalin komunistom prepovedal združevanje s socialdemokrati (Tudi SD ima nekakšno podobno murgelsko prepoved.).
Upajmo le, da tudi nadaljevanje ne bo enako: predčasne volitve, spet nihče noče z božčkom Dolfetom, še ene volitve, končni rezultat pa je znan.